Saturday 11 November 2017

Mass readings in Scots: Thirty-second Sunday of the Year (Year A)


First reading
Wisdom 6: 12-16

Wisdom is glorious, an niver fades awa, 
an is easily seen bi thaim that love her, 
an is found bi thaim that seek her. 
She gangs afore thaim that covet her; she first shaws hersel tae thaim. 
He that awakes early tae seek her, winna labour: 
for he wul find her sittin at his door.
Tae think therefore upon her, is perfit understandin:
an he that watches for her sal quickly be secure. 
For she gangs aboot seekin thaim as are worthy o her, 
an she shaws hersel tae thaim cheerfully i the ways, 
an meets thaim wi aw providence.

[Own translation, level 1 18/12/20. Methodology here]


Responsorial Psalm
Psalm 62: 2-8 (resp. v.2)

My saul, it maun win till thee, O God, my God.

O God, ye are God o' my ain; wi' the glintin I sought yersel:
my saul, it maun win till thee;
my bouk, it clings for yerlane, 
in a dry drowthy lan', whar nae watirs be.

My saul, it maun win till thee, O God, my God.

Till see ye again i' yer halie howff; 
till leuk on yer might an' yer gloiry syne. 
For yer gudeness is mair nor life, 
my lips sal gie laud till thee.

My saul, it maun win till thee, O God, my God.

Sae blythe maun I bid thee, ay while I live; 
my loov's I maun lift till that name o' thine. 
As wi' creesh an' wi' talch, sal my saul be sta't; 
an' wi' liltin lips sal my mouthe gang free.

My saul, it maun win till thee, O God, my God.

Whan I think o' yersel on my bed o' dule; 
whan I wauken at night, I sal mind on thee. 
For ye 'been a stoop till mysel; 
i' the scaum o' yer wings I sal lilt an' laud. 

My saul, it maun win till thee, O God, my God.

[From Psalm 63, The Psalms: frae Hebrew intil Scottis P. Hately Waddell (1891) here]


Second reading
1 Thessalonians 4: 13-18

For, brether, we will nocht that ye vnknaw of men that deis, that ye be nocht soroufull, as vthir that haue nocht hope. For gif we beleue, that Jesus was dede, and raase agane, sa God sal lede with him thame that ar dede be Jesu. And we say this thing to you in the word of the Lord, that we that levis, that ar left in the cumming of the Lord, sal nocht cum before thame that ar dede. For the Lord him self sal cum doun fra heuen, in the comandment, and in the voce of ane archangcle, and in the trumpet of God; and 
the dedemen that ar in Crist, sal rijse agane first. Eftirwart we that leues, that ar left, salbe rauisit togiddir with thame in cloudis, meeting Crist in to the aere; and sa euirmare we salbe with the Lord. 
Tharfor be ye confortit togiddir in thir wordis.

[From The New Testament in Scots Murdoch Nisbet [c.1520] (1903) vol 2 here.]


Gospel reading
Matthew 25: 1-13

[Jesus spak' this parable until his disciples:]

"Than sall the kingdom o’ heaven be evenet until ten maidens, wha teuk their lamps, an’ gaed furth to meet the bridegroom. An’ five o’ them were wise, an’ five were fulish. They wha were fulish teuk their lamps, an’ teuk nae oulie wi' them: but the wise teuk oulie in their crusies wi’ their lamps. While the bridegroom taiglet, they a’ dover’t an sleepet. An’ at midnicht there was a cry made, 'Behald, the bridegroom cometh ; gae ye out to meet him!' Syne a’ thae maidens rase up, an’ trimmet their lamps. An’ the fulish said until the wise anes, 'Gie us o' your oulie, for our lamps are gane out.' But the wise maidens answer’t, sayin’, 'It maunna be sae, lest there binna eneugh for us an’ you, but gang ye rather til them wha sell, an’ coff for yoursels.' An’ while they gaed to coff, the bridegroom cam’; an’ they wha were ready gaed in wi’ him til the bridal, an’ the door was steeket. Afterward cam’ alsua the tither maidens, sayin’, 'Lord, Lord, open til us.' But he answer’t an’ said, 'Verily I say unto you, I dinna ken ye.' Watch, therefore; for ye ken neither the day nar the hour wharein the Son o’ man cometh."

[From The Gospel of St. Matthew, Translated Into Lowland Scotch, by George Henderson (1862) here]

No comments:

Post a Comment